fbpx

POZNAJ MARKĘ CORDIANT

JSC Cordiant – lider produkcji opon w Europie Wschodniej, posiada zakłady produkcyjne w Jarosławiu i Omsk’u (Omskshina JSC i Cordiant-Vostok JSC), Vershina Tire Test Center i Intyre R&D Center. Eksport swoich produktów do ponad 30 krajów. Cordiant dostarcza swoje opony do Europy, Ameryki Łacińskiej, Federacji Rosyjskiej, krajów WNP. Certyfikat ISO 9001, ISO / TS 16949, ISO 14001 potwierdza wysokie standardy zarządzania środowiskowego oraz spójnych procesów biznesowych w firmie. Zgodność z regulacjami ustanowionymi przez Europejską Komisję Gospodarczą ONZ nr 30, 54, 117 zapewnia wysoką jakość wszystkich produktów oraz jednolite parametry techniczne.

JSC CORDIANT produkuje ponad 300 modeli i rozmiarów opon. Główne marki to “cordiant” (opony osobowe oraz dostawcze), “cordiant professional” (opony ciężarowe), “opony całostalowe” (opony ciężarowe TYREX). JSC Cordiant była pierwszą rosyjską firmą, która rozpoczęła produkcję szerokiej gamy całostalowych opon ciężarowych. Wewnętrzne Centrum Badawczo-Rozwojowe “Intyre” stosuje najbardziej innowacyjne i zaawansowane technologie do tworzenia, projektowania i testowania opon, po czym następuje udane wprowadzenie na szeroką skalę produkcji w nowoczesnych zakładach produkcyjnych.

Dzięki swojej gamie wysokiej jakości produktów JSC Cordiant dostarcza opony OEM do największych rosyjskich oraz międzynarodowych producentów samochodów ciężarowych, autobusów i trolejbusów.

HISTORIA

1932 r. Otwarcie  Fabryki Opon w Yaroslavl. Pierwszy producent opon w ZSRR. Największa fabryka opon w Europie.

1936 r. Rozpoczęcie produkcji opon dla pierwszych trolejbusów w ZSRR.

1940 r. Otwarcie  Fabryki Opon w Omsk.

1941-1945 r. Podczas drugiej wojny światowej fabryka produkowała opony do wojskowego lotnictwa, artylerii i wojskowych pojazdów silnikowych. W tych latach Fabryka Opon w Yaroslavl wyprodukowała ilość produktów wystarczającą na 3200 pułków artylerii i 1400 lotnictwa.

1961 r. Produkcja opon dla pierwszej radzieckiej limuzyny GAZ “M-1” – samochodu dla urzędników państwowych.

1960-1965 r. W latach sześćdziesiątych opony do samochodów ciężarowych Omsk z kordem stalowym przekroczyły przebieg 100 000 km (75 000 km było wówczas rekordem firmy Continental).

2006 r. Pierwsze rosyjskie opony AMC pod marką Tires All Steel, zakład o pojemności 350 000 szt. na rok.

2006-2008 r. Utworzono spółkę holdingową SIBUR – Russian Tires. Połączenie zakładów produkujących opony, w tym: Yaroslavl Tire Plant, JSC, Omskshina JSC, Voltyre-Prom JSC, Uralshina JV (rosyjsko-słowackie przedsiębiorstwo założone w 1995 r. Z udziałami 50% / 50%).

2007 r. Utworzono spółkę joint venture z Continentalem, niemiecką grupą współpracującą, w ramach współpracy w zakresie rozwoju spółki Matador-Omskshina JV.

2009 r. Powstało Centrum Intyre, R & D – innowacyjna technika w rozwoju opon osobowych i ciężarowych.

2011 r. Firma Cordiant-Vostok JSC została założona na bazie spółki Matador-Omskshina JV w celu zwiększenia wydajności produkcji opon Cordiant.

2011 r. Cordiant wygrywa “Marka roku” / EFFIE 2011 w kategorii AUTO-MOTO (potwierdzenie zaufania klientów do jakości).

2011 r. Firma Continental sprzedała swój udział w Matador-Omskshina JV – produkcji opon do samochodów osobowych i dostawczych nowej generacji.

2012 r. Założono spółkę akcyjną Cordiant. Firma koncentruje się na produkcji opon ciężarowych, dostawczych oraz osobowych w 3 zakładach:Yaroslavl Tire Plant JSC, Omskshina JSC i Cordiant-Vostok JSC.

2013 r. Otwarcie Nowego zakładu produkcyjnego całostalowych opon ciężarowych. Pojemność: 650 000 sztuk. na rok. Jedna z najnowocześniejszych linii produkcyjnych w Europie.

2014 r. Nowa linia opon do samochodów ciężarowych – Cordiant Professional. Zakres rozmiarów i jakość opon są porównywalne z markami premium.

ZASTOSOWANE INNOWACYJNE TECHNOLOGIE

INTELIGENTNA WYTRZYMAŁOŚĆ

Unikalna mieszanka gumy z wysoce aktywnym czarnym węglem. Zwiększona trwałość, odporność na zużycie, odporność na przecięcia i rozwarstwienia. Niższy opór toczenia opon i zużycie paliwa.

SMART SHIELD

Geometria 3D okrągłych rowków Geometria 3D - połączenie linii geometrycznych tworzących ściany boczne rowków - jest skuteczna przeciwko niszczeniu opony przez kamienie. Zapobiega to pęknięciom liniowym wzdłuż dna rowków, wniknięciu kamieni i ciał obcych do rowków i ich dalszemu przenikaniu do wzoru bieżnika pod obciążeniem i uszkodzeniem warstw opasania.

PODWÓJNY BIEŻNIK

Dwuwarstwowa konstrukcja bieżnika Zapewnia bezpieczeństwo, niezawodność i wydajność w użytkowaniu. Zapobiega wnikaniu kamienia w gumę i rowki.

WZMOCNIONA OSŁONA BOCZNA

Wzmocniona konstrukcja z boku Boki opony o większej odporności na krawężniki i inne przeszkody w obszarach miejskich.

WSKAŹNIKI TRWAŁOŚCI BIEŻNIKA

Wskaźnik trwałości bieżnika - specjalna gumowa wypukłość na dole rowka. Kontrola pozostałej głębokości bieżnika.

EFEKTYWNOŚĆ PALIWOWA

Zwiększona oszczędność paliwa dzięki niższym oporom toczenia.

STEEL DEFENCE

Wzmocniona konstrukcja stopki Nowa wzmocniona stopka znacznie zwiększa niezawodność opon i zwiększa nośność.

STAŁA GŁĘBOKOŚĆ SIPE

Lamele o jednakowej głębokości Lamele są wykonane w połowie głębokości rowków bieżnika bez zmiany ich przekroju, co poprawia hamowanie i trakcję na mokrej i suchej powierzchni oraz zapewnia elastyczność wzoru bieżnika, aby zwiększyć komfort na drodze.

KLOCKI BIEŻNIKA NAPRZEMIENNIE UŁOŻONE

Zmniejszony poziom hałasu. Ciesz się cichą i komfortową jazdą.

„REGROOVABLE TIRE”

Pogłębianie bieżnika Przedłuża żywotność opony nawet o 30 000 km.

SKRĘCANY PIERŚCIEŃ STOPKI

Technologia skręcania pierścienia zmniejsza napięcia w strefie stopki Dłuższe życie opony. Łatwiejsze wyważanie i dopasowanie obręczy.

ZAAWANSOWANE TECHNOLOGIE PRODUKCJI

W fabryce opon Yaroslavl zainstalowano nowoczesny europejski sprzęt do produkcji opon Cordiant Professional. Zapewnia to wysoki poziom automatyzacji i doskonałą jakość nowych opon.

FARRELL, nowy system mieszania gumy, zapewnia wysoce jednorodne mieszanki gumowe, które zwiększają przebieg.

Nowa linia montażowa od holenderskiego producenta VMI jest w pełni zautomatyzowana. W rezultacie opony wyższej jakości można montować bez udziału człowieka.

Opony są utwardzane na niemieckich prasach hydraulicznych HERBERT z automatycznym ładowaniem. Szczególną uwagę zwraca się na zapewnienie jakości produktu.

Wszystkie opony poddawane są kontroli rentgenowskiej w systemie YXLON i kontroli jednorodności. Sprawdzane są również pod kątem zewnętrznych uszkodzeń oraz pod względem szczelności i statycznego braku równowagi.

Opony Cordiant Proffesional poddawane są 100% kontroli jakości.

bezpieczeństwo-w-podrozy

TESTY

Testy zostały przeprowadzone w różnych organizacjach eksperckich. Opony posiadają niesamowite wyniki i są wytrzymałe nawet dla samochodów ciężarowych maksymalnie obciążonych. Sprawdzają się na nawierzchni mokrej, gdzie droga hamowania jest zdecydowanie krótka, a transport będzie bezpieczny. Zużycie bieżnika opon marki Cordiant Professional jest mniejsza o 12% niż u konkurencji oraz posiada właściwości ochronne i samoczyszczące przed kamieniami. 

DETRA TEST AUTOMOBILNY

Francja

Dekra została założona w 1925 roku w Berlinie jako organizacja ekspercka dla przemysłu samochodowego. Obecnie firma DEKRA jest międzynarodowym liderem w dziedzinie niezależnej kontroli. Każdego roku przeprowadza miliony testów. Niezależny raport ekspercki firmy DEKRA ma nienaganną reputację uznaną na całym świecie.

W roku 2014 DEKRA testowała opony ciężarowe Cordian Professional w centrum testowym DEKRA w Mireval (Francja) na ciężarówkach Iveco Stralis z całkowicie załadowanymi naczepami. Do tych naczep stosuje się opony niskoprofilowe 385/ 55R225. Pozwalające na większe obciążenie maksymalne, gdy całkowita wysokość naczepy jest ograniczona. Tak więc ruch towarowy staje się bardziej wydajny. Wyniki badań opon napędowych, prowadzących i naczepowych pokazują, że zużycie bieżnika przy maksymalnym obciążeniu jest równomierne. W trudnych warunkach eksploatacji opony wykazują żywotność porównywalną do linii produktów wiodących światowych marek.

DUK TEST

Słowacja

DUK TEST został założony w 1990 roku w Puchov na Słowacji i jest ekspercką organizacją w testowaniu samochodów i części samochodowych DUK TEST testuje opony różnych producentów pod kątem trwałości opon i osiągów.

W latach 2013-2014 DUK TEST przeprowadził cykl testów z oponami Cordiant Professional o różnych średnicach obręczy: 17,5. 19,5 i 22,5. Nieprzerwane 24-godzinne testy opon do samochodów ciężarowych w ciężarówkach Man z całkowicie załadowanymi naczepami Schmitz-Cargobull i Verem, które trwały przez kilka miesięcy, potwierdziły wysoki przebieg porównywalny z europejską konkurencją. Wszyscy kierowcy zgłosili doskonałą przyczepność opon na mokrej nawierzchni. Opony radzą sobie z każdą pogodą.

TEST IDIADA

Hiszpania

Historia IDIADA rozpoczęła się w 1971 roku w Wyższej Szkole Inżynieryjnej w Katalonii. Obecnie hiszpańska firma Applus IDIADA jest jedną z największych niezależnych firm europejskich w dziedzinie inżynierii, technologii, testów i certyfikacji (homologacji) pojazdów.

W latach 2012–2013 przeprowadzono testy certyfikacyjne opon Cordiant Professional w centrum testowym IDIADA zgodnie z dyrektywą Unii Europejskiej 1222/2009. Opony prowadzące, napędowe oraz naczepowe Cordiant Professional zdobyły B za hamowanie na mokrej nawierzchni. Wynik jest taki sam jak w przypadku marek premium, zgodnie z europejskim systemem znakowania. Dlatego, jeśli używasz opon Cordiant Professional w deszczową pogodę, droga hamowania pojazdu będzie znacznie krótsza, a transport będzie bezpieczniejszy.

VERSHINA TIRE TEST CENTER

Rosja

Centrum testów opon Vershina zostało założone w 2005 roku. Posiada własne miejsce do testowania opon. Jest to jedyna rosyjska firma, która ma prawo do przeprowadzania testów certyfikacyjnych opon w całości zgodnie z Regulaminem Europejskiej Komisji Gospodarczej nr 117 (międzynarodowe wymagania dotyczące produktów do opon).

W 2014 r. Vershina przetestowała opony Cordiant Professional pod maksymalnym obciążeniem (17,9 tony) i maksymalnej prędkości na drogach miejskich i regionalnych. Wyniki pokazały, że opony Cordiant Professional mają o 12% mniejsze zużycie bieżnika niż ich konkurencja w Europie. W opinii kierowców opony Cordiant Professional z ochroną bieżnika przed kamieniami zapewniały doskonałe właściwości samoczyszczące bieżnika i właściwości trakcyjne w porównaniu z oponami konkurencji.

ORZECZNICTWO

ETYKIETA

Zgodność z rozporządzeniem nr 1222/2009 Unii Europejskiej w sprawie etykietowania. Etykieta zapewnia klientowi następujące informacje dotyczące właściwości opon:

Zgodnie z rozporządzeniem UE opór toczenia jest oceniany według skali od A (najlepsza) do G (najgorsza). Im wyższy opór toczenia, tym mniej paliwa zużywa pojazd.

„Wet Grip” skraca drogę hamowania w warunkach deszczowych i znacząco wpływa na bezpieczeństwo transportu. Według testów wynik opon Cordiant Professional  to B. Wynik ten jest porównywalny z markami PREMIUM, zgodnie z europejskim systemem znakowania.

Hałas zewnętrzny mierzony jest w decybelach (dB). Im więcej decybeli ma etykieta, tym głośniejsza jest opona.

CERTYFIKAT

Jakość produktów Cordiant Professional spełnia wysokie międzynarodowe standardy.

System zarządzania jakością produkcji spełnia wymagania ISO / TS 16949. System zarządzania środowiskiem spełnia wymagania ISO 14001.

Produkcja spełnia wymagania określone przez Europejską Komisję Gospodarczą Narodów Zjednoczonych 30, 54, 117 (świadectwo zatwierdzenia wzoru).

Certyfikat zgodności z wymaganiami regulaminu technicznego Federacji Rosyjskiej.

Zgodność z dyrektywą 1222/2009 Unii Europejskiej.

Zgodność z przepisami REACH.

Certyfikat zgodności z wymaganiami INMETRO.

cordiant


Roczna sprzedaż Cordiant JSC wynosi około 1 mld. dolarów.

Skorzystaj z formularza kontaktowego i zapytaj o ofertę.

W czym możemy pomóc?
Facebook
Facebook
YouTube
Instagram