LIGUM: Dzień Gumisia. W tym roku bawiliśmy się w Olsztynie!

1-3 czerwca 2018

LIGUM: Dzień Gumisia 🙂
W tym roku bawiliśmy się w Olsztynie!

Gdy rzeczywistość staje się bardzo realna…

W tym roku organizatorem Dnia Gumisia był drugi zakład na Północy Polski – Ligum Nord Olsztyn. Z okazji pięknego jublieuszu (20-lecia firmy Ligum) przygotowaliśmy same atrakcje. Chcieliśmy pokazać po pierwsze jak na Warmii jest pięknie i bajecznie, a po drugie oddać smak regionalnych potraw.

I dzień 1 Czerwca 2018

Zacznijmy od początku…

Jest ciepło, świeci słońce, dookoła piękne jezioro Ukiel 🙂 Taka pogoda na Warmii przywitała naszych kolegów z Głogowa. Nasi ulubieńcy dojechali pociągiem i po zameldowaniu się w pokojach na pierwszy rzut został zaserwowany obiad w Restauracji Nie lada ryba (ul. Bałtycka 95). Jako danie główne została podana zupa „Ucha” z przepisu p. Magdy Gessler, a jako drugie danie do wyboru „dla każdego coś dobrego” dania na półmiskach + dodatki.

Następnie po chwilowym odpoczynku był wyjazd do Gietrzwałdu, gdzie zwiedzaliśmy kościół i źródełko. Międzyczasie do ekipy dojechał Prezes z całą rodziną wraz z najmłodszym synkiem.

Na koniec dnia poszliśmy do Karczmy Warmińskiej, gdzie była zamówiona dla nas specjalna salka do biesiadowania. By uczcić klimat warmiński i podtrzymać go zaprosiliśmy Pana Edwarda Cyfusa – gawędziarza warmińskiego, aby poopowiadał nam o Warmii. Można było kupić książkę i dostać autograf 🙂 Bardzo się cieszymy, że Pan Edward dał się zaprosić, aby się z nami spotkać i przyjechać do Gietrzwałdu. Wielce to doceniamy 🙂 Mocno zauroczeni historią przyszedł czas na regionalne potrawy. Nie dało się ukryć, że smak tych wszystkich przyjemności dodało uśmiech na twarzy wszystkich zainteresowanych. Tak to lubimy 😉

II dzień 2 Czerwca 2018

Dzień rozpoczęliśmy od wizyty w drukarni Hakus. Dzięki uprzejmości właściciela drukarni mogliśmy poznać tajniki druku. Pan Andrzej Kuśmierczyk, to postać znana w branży poligraficznej, charyzmatyczny, z dużą wiedzą i doświadczeniem. Zobowiązał się osobiście czuwać nad pokazem możliwości swojego parku maszynowego, wyposażonego w walce koncernu Westland-LIGUM. Za otwartymi drzwiami mieliśmy okazję zwiedzić najlepiej zaawansowaną technologicznie drukarnię na Warmii i Mazurach. Nasz mentor, czyli Pan Eryk Woźniak omawiał każdy szczegół dotyczący pracy na maszynie oraz zachowanie walców podczas druku. Nie mogło obyć się bez uruchomienia maszyny Heidelberg, a także sprawdzenia jakości druku danej pracy. Podczas szkolenia drukowaliśmy kalendarz na 2019 rok dla Ligumu.

Był także pokaz maszyny łamiącej arkusze, omówione zostały zasady jej działania oraz jakie znaczenie ma odpowiednia jakość szlifu w kontekście prawidłowej pracy urządzenia. Dodatkowo kolejną wielką atrakcją była prezentacja pracy maszyny foliującej w trakcie procesu uszlachetniania arkuszy.

Uczestnicy byli zachwyceni i zadowoleni. Myślę, że foty wyrażają więcej, niż tysiąc słów. Koledzy byli zainteresowani i cieszy oko, gdy większość z nich zadawała dużo pytań 😉

Bardzo dziękujemy za udostępnienie drukarni 🙂

Po nabytej wiedzy w Hakusie w zakresie poligrafii kolejnym punktem zwiedzania był nasz zakład w Ligum Nord Olsztyn. Koledzy mogli zobaczyć jak wygląda nasza hala i biuro. Największym myślę zaskoczeniem było nabycie działki po sąsiedzku na własny użytek.

Przyszłość należy do nas 🙂

Później był obiad w Piracie.

Kolejnym etapem było zwiedzanie Olsztyna.

Na koniec dnia mieliśmy wspólne świętowanie i grillowanie. Zaproszony został właściciel Browaru Ukiel, aby zaprezentować regionalny browar. Zagrali dla nas także zespół Warmiacy rozkręcając imprezę na maxa.

III dzień 3 Czerwca 2018

W ostatnim dniu był wyjazd do Buczyńca. Rejs statkiem po trawie na pochylniach sprawiała dużo radości dla uczestników wyprawy. Mogliśmy podziwiać extra widoki i zachwycać się przyrodą. Po dość długiej podróży musieliśmy dotrzeć pieszo do autokaru i pojechaliśmy na obiad do Smażalni OKOŃ.

Później z wielkim żalem pożegnaliśmy czerwoną chorągwią naszych sympatycznych kolegów 😉

Dziękujemy za 3 dni wspaniałych chwil podczas pobytu w Olsztynie. Teraz tylko możemy zaprosić raz jeszcze tylko w większym towarzystwie 😉

Olsztyńscy chłopaki dziękują, a ja ten rodzynek – przesyłam dużego całusa 💋 😉

Wielkie podziękowania dla:

Hotelu Pirat i Restauracji Nie Lada Ryba, ul Bałtycka 95, OLSZTYN
Przewoźnika i kierowcy PKS (Olsztyński Bus)
Przewodnika w Gietrzwałdzie
Żeglugi Ostródzko-Elbląskiej
Smażalni OKOŃ, Zielony Grąd 248, ZIELONY GRĄD

Opracowanie i fotografia: Anna Karpińska
Wszelkie prawa zastrzeżone. Udostępnianie tylko za zgodą właściciela.